TranzX middenmotor

Elektrische fiets met TranzX middenmotor

Sinds 2014 is er de middenmotor M25, als aanvulling op de M07 Het is het eerste onderdeel dat met de Logix CAN bus kwaliteit systeem is uitgerust.

Dit systeem heeft zich al bewezen in de automotive industrie. TranzX wil hiermee de producten naar een volgend niveau tillen.
Door middel van een hoogwaardig diagnostisch systeem, gebaseerd op het toonaangevende CAN-bus(Controller Area Network) systeem.

Het systeem ziet een probleem sneller en geeft dit ook eerder aan, waardoor er sneller actie kan worden ondernomen. Door het gebruik van minder kabels, het CAN-bus systeem een hogere gegevensoverdracht dan de standaard I2C bus en is daardoor minder gevoelig voor fouten.
Het onderhoud en de montage zijn vereenvoudigd, en factoren zoals trapfrequentie en de AGT (Automatische Gear Transmissie) zijn nu aan te passen.

De M25 motor is bijna " onzichtbaar" en heeft een even sterke of sterkere prestaties dan sommige veel grotere motoren fabrikanten. De compacte centrale motor M25 is ontwikkeld als een logische uitbreiding van de bekende M07 motor lijn en weegt slechts 3,5 kilo. Of het daad werkelijk allemaal zo is zal pas duidelijk zijn na een gedegen rijtest. De motor heeft een maximaal koppel van 50 Nm en 250 Watt. De accu’s zijn in 4 versies leverbaar 396 / 522 / 576 / 637 Wh.

 

Enkele voordelen van de middenmotor:
Gewicht van de motor zit precies in het midden van de fiets, daardoor een beter fietsgedrag.
Motor is netjes weggewerkt vlak bij de trappers.
Kracht van de middenmotor komt op het achterwiel dat is zeer natuurlijk.
De trapondersteuning voelt zeer natuurlijk aan omdat de motor de kracht op de trapas uitoefent en samen met de kracht van de trappers samenkomt.
Gesloten kettingkast met naafversnelling en derailleur versnelling mogelijk.
Nadelen zijn hogere slijtage aan ketting, tandwielen en versnelling en maakt iets meer geluid.

Aangebode Merken: